Att få sin hemsida / webbplats synlig på nätet är inte alltid så lätt? Faktum är att grunderna för att Google och andra sökmotorer ska prioritera er hemsida är ganska enkel: Ju mer relevant innehåll ni har på er hemsida, desto större chans har ni att bli ”synliga”. Med relevant innehåll menas att ni ska skriva om det som er sida handlar om. Skriv inte om webbutveckling om er sida handlar om djuruppfödning. Skriv inte om webbdesign om er sida handlar om industriell ekonomi och så vidare.
Fatta er kort och skriv på bra svenska. Med bra svenska menas svenska som fungerar både grammatiskt och stavningsmässigt. Stavfel gör t.ex. större skillnad än många tror.
Det här med att fatta sig kort, skriva på bra svenska och att skriva relevant innehåll är egentligen inte så jättesvårt, men det tar tid för att få kvalité i den typen av texter. Tid är som vi alla vet en bristvara i dagens samhälle men här kan Wibergs Web hjälpa er att skriva kvalitativa texter som kommer att hjälpa er sida att ranka högre i sökmotorer som Google. Det som krävs från er sida är att ni beskriver er verksamhet så sköter vi resten och levererar texter i html-format eller som Word-dokument.
Den här tjänsten kan verkligen hjälpa er som webbyrå att fokusera på er kärnverksamhet. Tjänsten är helt enkelt perfekt för en webbyrå som vill fokusera på annat än att skriva texter. En viktig detalj i sammanhanget är att ni via tjänsten äger texten själva. Wibergs Web äger alltså inte texterna.
Priser:
- 899 kr / månad (max 1 ny hemsida / 3 månader)
- 1499 kr / månad (max 2 nya hemsidor / 3 månader)
- 2499 kr / månad (max 5 nya hemsidor / 3 månader)
- 7999 kr / månad (max 20 nya hemsidor / 3 månader)
- Bindningstid : 3 månader
- Inga dolda avgifter
Beställ tjänsten genom att skicka ett mail till info@hermes.templweb.com med ert telefonnummer. ert organisationsnummer och att det gäller denna tjänsten ”SEO-text med relevant innehåll” så blir du kontaktad så snart som möjligt!
För att nå ett minimikrav på kvalité i texterna på er hemsida så skrivs inga texter för en specifik undersida på mindre än 300 tecken. Det bästa är att varje undersida innehåller runt 1500 tecken. Finns det bilder på undersidan så får ni också hjälp med att skriva beskrivande texter till dessa. Med en undersida menas en sida som är en del av webbplatsen, t.ex. kontakt-sidan, sidan som visar ett bildgaller, en sida som visar företagets historia etc.